Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brůžek

Prachobyčejná nadsázka, nic víc v Havlově výroku nevidím ...

:-P

0/0
28.1.2011 14:56

z jara

Těžce zrůdný Kostohlán

0/0
28.1.2011 13:17

Fanuel

Zdravím

Zdravím, Františku. Tak nám nezvolili hochštaplera do EU a to bude asi konec demokracie. Stanek (Fanuel);-DR^EU 

0/0
26.5.2009 13:39

pk203

A jak to tedy je ?

No a není to snad pravda že "Izrael se na Palestincích dopouští stejného holokaustu (genocidy), kterého se nacisti dopouštěli na Židech" ??

0/0
25.5.2009 19:25

komentator-1

Re: A jak to tedy je ?

ale jistěže to není pravda! Nikdo palestince systematicky nevyvražďuje. Jeďte se do Izraele podívat. Řada palestinců žije normálně mezi Izraelci, nejsou nijak diskriminováni. Sice to tak nevypadá, ale stát Izrael je uvnitř vůči všem Arabům velice tolerantní!

0/0
26.5.2009 9:40

dwarf

Re: A jak to tedy je ?

K holocaustu se vyjadřovat nebudu, ale ze své návštěvy Izraele soudím, že stát Izrael je především státem policejním.Rv S přihlédnutím k tomu považuju slovo "tolerantní" za nepříliš adekvátní ... :-/

0/0
27.5.2009 15:51

Azadí

Vy si nerozumíte

Tak přesně vás chtěl Havel svým výrokem zasáhnout, akorát vám to nedošlo. Tvrdíte, že: "Pokud něco umožní zachovat lidem práci, tedy pokud jde o dobrou a

prospěšnou věc, lze i nesystémové a špatné opatření na čas překousnout." Takže v tomto kontextu tvrdíte, že dobrý je i ten koncentrák, protože zachová dozorcům práci.

Nemůžete posuzovat firmy jenom podle toho, že dávají lidem práci, přesně to chtěl Havel říci. A protože chtěl, aby to bylo úplně jasné, použil superpřehnaný příklad. Bohužel pro něj, protože se teď mluví jenom o tom, jaký použil příklad a ne o smyslu jeho výroku.

0/0
25.5.2009 12:38

admiral666

Re: Vy si nerozumíte

Jenze ti dozorci jsou vojaci a muzou napr. hlidat municni sklad. V zadne tovarne nejsou systematicky zabijeni lide. Mel to chrchla prirovnat radeji k hladove zdi.

0/0
25.5.2009 13:02

Azadí

Re: Vy si nerozumíte

Kdyby ti dozorci hlídali muniční sklad, budou zabírat místo jiným vojákům :-) O tom to ale není, také jste to nepochopil. Havel nechtěl říct, že Boleslav je Osvětim nebo že montování aut má blízko k plynovým komorám. Prostě a jenom chtěl říct, že když někdo někde dává někomu práci, není to samo o sobě důvod pro zachování té práce samotné.

0/0
25.5.2009 14:06

František Kostlán

Re: Vy si nerozumíte

No a o to právě jde. Když hovořím o automoblice, nemám v žádném případě na mysli koncentrák či něco podobného. To podle mě může spojovat jen hodně zaťatý či necitlivý člověk.

Co se týká množství aut a podobně, o tom v článku píšu - a to souhlasně s Havlem. Jde tedy jen o ten jeho velmi hloupý příměr.

0/0
25.5.2009 21:26

Brůžek

Re: Vy si nerozumíte

R^

0/0
28.1.2011 14:55

divilek

Podstata demokracie je právo na názor.

Takže nevidím problém, skutečnost je taková, že automobilky budou chtít vždy vyrábět co nejvíce, v krizi i nekrizi... Koncentráky s tím možná tak úplně nesouvisí, ale podstatné sdělení bylo, zda není aut už příliš moc.

0/0
25.5.2009 9:13

admiral666

Re: Podstata demokracie je právo na názor.

Aut moc je. To je pravda. At jde havel prikladem, sve auto da nejake nadaci a jezdi cykloriksou. Zdravych clenu sve kamarilly na jeji pohon ma dost. Bursik, jaujau, patocka, ruml, halik, kohak. Dienstbier by mohl behat podel riksi jako dalmatin.

0/0
25.5.2009 10:46

Lesní sběř

Re: Podstata demokracie je právo na názor.

Ono se nedá říct, že by bylo moc aut. Aut je tolik, kolik jich lidé chtějí mít. A lidé chtějí auta proto, že jízda autem je pohodlný a relativně efektivní způsob přepravy.

-

Ono by bohatě stačilo nastavit takové podmínky, aby se lidem nevyplatilo používat pětimístná auta k individuální přepravě. Kdo jede do města sám, ten jen na skútru nebo v "maluchovi". Kolony by se výrazně zmenšily a rázem by bylo k dispozici více parkovacích míst. A ten potenciál pro nádherné propagandistické plakáty - viz http://i56.tinypic.com/so3961.jpg ;-D

0/0
28.1.2011 14:21

xaeris

A svědomí NIC?

Co takhle, kdyby si jmenovaný Havel zkusil hlavně zamést před svým prahem a zveřejnil konečně plné znění licoměrné své smlouvy s bolševikem z roku 89, kdy nás prodal za osobní MOC?Adamec starší už je po smrti, ten by se nezlobil a Adamec mladší je i díky této smouvě jeden z nejbohatších lidí u nás, takže o co jde?Kdyby tehdy se slušný Dubček nenechal od prezidentování odstavit zákeřně Čalfou, tak on by to čestně zveřejnil už dávno.  Dělat z nás blbce víc než dvě generace se totiž ještě nikomu a nikdy  nepodařilo, víme?

0/0
24.5.2009 21:23

admiral666

Re: A svědomí NIC?

DISIDENT (tzn. clovek, diky svym postojum zijici na okraji a zivorici), Havel, jezdil mercedesem a mel chatu, kde se nerusene schazely zivly a byt s vyhledem na Hrad. Skutecny obraz nezlomneho bojovnika proti rezimu.

0/0
25.5.2009 10:44

blob

Re: A svědomí NIC?

http://hlavuhore.wordpress.com/2009/12/21/opilec-vaclav-havel-jiri-wolf/

0/0
28.1.2011 13:48

marekmotor

Přesne chápu co chtěl Havel říct

a ten jeho příměr mi vůbec nepřipadá přehnaný.

0/0
24.5.2009 8:33

Ladino

Re: Přesne chápu co chtěl Havel říct

Taky to tak mám.

0/0
24.5.2009 10:17

Rudla Fára 2

Re: Přesne chápu co chtěl Havel říct

taktéž souhlas!!! Magoření okolo pro větší část tohoto národa zbytečných aut mi připadá zrůdné. Havlovi hodnoty jsou mi v této době řečeno "bohužel" blízké, čímž většině tohoto "primitivně rozhazovačného" národa nejsem moc sympatický.

0/0
24.5.2009 21:16

František Kostlán

Re: Přesne chápu co chtěl Havel říct

Marku,

díky za názor. Jinak odkazuji na předešlou diskusi, nerad bych se opakoval. :-)

Měj se dobře.

0/0
25.5.2009 21:23

hnupobijce

Hezky jste to napsal.

0/0
24.5.2009 5:15

kdojsem

Souhlasím s autorem ve všem.

R^

0/0
23.5.2009 14:23

klimap

Vychlastanej filozof,

ani děti nezplodil, ale mě nevadí, byl a nebude.

0/0
22.5.2009 16:03

Futyn

zajimavy pohled na Havlovu "akci" zde

http://bradik.blog.denik.cz/c/84446/Tragikomik-Havel-podporil-prave-zelene.html

0/0
22.5.2009 14:52

Anuta

Baťa

Baťu bych zrovna za příklad tradičních hodnot nedávala. Jeho sériová výroba levných bot za pár korun (které, jak mi potvrdila babička pamětnice, vydržely jednu sezonu) byla předzvěst dnešní velkovýroby levných šuntů, které se za chvíli rozpadnou, a my si musíme jít koupit nové.

0/0
22.5.2009 11:23

monza

Re: Baťa

Jak se jmenuje tvoje babička? Jiřina švorcová?:-)

0/0
22.5.2009 12:28

hydor

Re: Baťa

;-DR^

0/0
22.5.2009 13:21

Anuta

Re: Baťa

Proč Jiřina Švorcová? Myslíte, že když měla na lepší boty než od Bati, (což ostatně byla značka pro masy, aby i chudý člověk měl pocit, že si může koupit něco moderního a hezkého, i když to moc nevydrží), že byla komunistka nebo co?8-o

0/0
22.5.2009 19:46

Montaigne

Re: Baťa

fa Baťa a šunty prodávané v jejích prodejnách bylo jedno z největších porevolučních vystřízlivění!:-P

0/0
23.5.2009 22:38

amusia

Re: Baťa

Jaký máte důvod k tomuto lhaní?!

0/0
23.5.2009 22:41

Mastodont

Re: Baťa

Vám snad vydržely boty od Bati déle než 4 měsíce?

0/0
24.5.2009 1:04

amusia

Re: Baťa

Kabrhelová

0/0
23.5.2009 22:40

František Kostlán

Re: Baťa

Vyřiďte, prosím, své babičce pozdrav od mé maminky. Ta nosila boty od Bati deset let.

0/0
22.5.2009 16:03

+++++

Re: Baťa

Pokud je nosila jenom v neděli do kostela a jinak chodila bosa, tak věřím ... ;-D

0/0
24.5.2009 5:18

Astr

jiny pohled

 jiny pohled  nez Vas pohled je   zde:

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=15817206&postID=5966048152611574918&page=1

0/0
22.5.2009 1:59

Montaigne

Starý žvanil Veškrna se opět předvedl

dobře, budeme dělat, že nevíme, že si za bolševika vozil  (Y) po Praze v mercedesu !;-D

0/0
22.5.2009 0:48

Limburger

A je vám to platné, jako mrtvému zimník. :-)

..a podle logiky odsuzovatelů Havla za jeho metaforu jsem teď prevděpodobně urazil všechny zesnulé a především pak pracovníky továren na výrobu zimníků a jejich rodiny. ;-)

No, schválně provokuji s tímto příkladem, protože metafora je holt metafora.

Jinak připomínám svůj blog k danému tématu:

http://limbursky.blog.idnes.cz/c/84464/Musim-branit-Havla-ackoli-s-nim-nesouhlasim.html

Díky, hezký den! RL

0/0
21.5.2009 13:59

František Kostlán

Re: A je vám to platné, jako mrtvému zimník. :-)

Pane kolego. Nadsázka a metafora za použití koncentráku? To je tedy pěkně hloupé, stejně jako před tím od Ratha, který chválil Hitlerovu ekonomickou politiku. A já si myslím, že Havel nemá zapotřebí klesnou co do takovéto hlouposti až k Rathovi - to je hodně nízko.

Nacisti a bolševici zavraždili v koncentračních táborech desítky (možná stovky) milionů nevinných lidí - jako metaforu k výrobě automoblilů to může použít jen člověk nějakým způsobem necitlivý či jinak postižený.  Nebo hloupý, ale z toho pana Havla nepodezírám. Nejspíš u něj půjde jen o přechodné zatemnění myslů, jinak si to nedovedu vysvětlit.

0/0
21.5.2009 16:44

Limburger

Re: A je vám to platné, jako mrtvému zimník. :-)

Jen ještě pro pořádek raději připomenu, i když už jsem to ve svém článku uvedl, že s Havlovými výroky jsem ani v principu nesouhlasil, natož pak s jeho metaforami v oněch souvislostech. Nijak ho v tomto neobhajuji. Obhajuji toliko jeho (a potažmo každého) PRÁVO na vyslovení svých názorů. Jak kdo si u koho se svými názory "zaboduje" je druhá věc a tady je to jistě pestré, jak různorodost ohlasů dokládá. Já osobně tu hysterii s požadavkem na omluvu nesdílím a co v té souvislosti bylo pro mě vrcholem, že pocházela od oněch pánů...Jinak ani Vám určitě Váš postoj nijak neberu, máte na něj stejné právo. ;-) Díky, RL 

0/0
21.5.2009 18:19

František Kostlán

Re: A je vám to platné, jako mrtvému zimník. :-)

Téměř ve všem se tedy s vámi shoduju. I v tom že Rath s Paroubkem nemají na omluvu právo.

0/0
21.5.2009 19:46

Limburger

Re: A je vám to platné, jako mrtvému zimník. :-)

:-) R^

mějte se moc fajn, přeji vše dobré a hodně povedených článků do budoucna. RL

0/0
21.5.2009 23:07

František Kostlán

Re: A je vám to platné, jako mrtvému zimník. :-)

Ná podobně. Mějte se hezky. :-)

0/0
22.5.2009 16:04

Jan.Linhart

Hmm

Potvrdil jste svou pověst člověka, který vyskakuje jako čert z krabičky, kdykoliv se někdo otře o Židy a o holocaust. Výrok pana Havla byl vytržen z kontextu, šlo v něm o něco úplně jiného než se snažíte naznačovat. A navíc hned děláte další negativní závěry - že Havlův výraz nabírá na zaťatosti a razanci, že se snad dokonce začíná přichylovat k extrémní levici a podobné sprostoty. Vím, že to formulujete nepřímo a opatrně, ale i to je nepřijatelné, protože, jak říkali ve starém Římě, aliquis semper haeret. Soustřeďte své úsilí a útočnost spíše na Dělnickou a Národní stranu, to jsou skuteční nepřátelé, ne Václav Havel.

0/0
21.5.2009 12:25

František Kostlán

Re: Hmm

O Židy a holokaust? Bolševici všeho druhu své koncentráky neměli? Vám nevadí, že se někdo otírá o desítky až stovky umučených a zavražděných v koncentračních táborech srovnáním s výrobou automobilů? Výrok pana Havla nebyl v žádném případě vytržen z kontextu, to se jen vy snažíte obhájit neobhajitelné.

0/0
21.5.2009 16:47

Jan.Linhart

Re: Hmm

Byl vytržen z kontextu a žije vlastním životem, přestože se k němu již Václav Havel vyjádřil; minimálně ve včerejší MF Dnes je o tom článek. Kdyby na Vás slovo "koncentrák" nepůsobilo jako červený hadr na býka, tak byste si uvědomil, jak to Havel myslel, a nemusel vzniknout ten nešťastný paskvil s narážkami na extrémní levici. Pokud neumíte rozlišit mezi útokem na oběti totalitních režimů a extrakcí principu na základě přirování za účelem další argumentace, tak se zeptejte někoho, kdo to umí. Například nějaké té oběti, hádám, že drtivá většina z nich pochopila, že Václav Havel je svým výrokem neurážel, a kromě toho mají značný životní nadhled a poněkud lépe uspořádané hodnoty, aby dělali bouři ve sklenici vody kvůli podobné věci.

0/0
21.5.2009 19:24

František Kostlán

Re: Hmm

Havlův výrok nebyl vytržen z kontextu, bez ohledu na to, co o tom zpětně Havel řekl. Ptal jsem se na to i známého ze Strany zelených, který byl na TK přítomný a ten mi to potvrdil, takže informace nemám jen z médií. Panu Havlovi ani nezbývá nic jiného než tvrdit, že je to vytržené z kontextu, protože se velmi trapně shodil.

Dva lidi přeživší nacistické koncentráky mi psali (a jednomu jsem volal) a ptali se, co Havlovu výroku říkám, s tím, že se jich to hluboce dotklo. Co se týká jejich životního nadhledu - máte pravdu, mají ho. Toto se však týká zlehčování utrpení mnoha milionů lidí, prostřednictvím velmi hloupého přirovnání.

Nikde jsem nenapsal, že Havel útočil na oběti totalitních režimů, naučte se věci číst, jak jsou napsané, pokud to nezvládáte, určitě se to dá léčit.

Co se týká extrakce principu, pak tato stojí za h o v n o. A už přestaňte s tím nabubřelým dáváním najevo, že máte nad druhými intelektuální převahu. Nemáte, jenom sám sebe ztrapňujete.

0/0
21.5.2009 20:53

Jan.Linhart

Re: Hmm

Dva psali a jednomu jste volal... inu, reprezentativní vzorek jako víno. Ale od nich tu kritiku beru. Od Vás ne. Vy se na jejich utrpení jen přiživujete, nafukujete jím uměle svůj morální kredit, a potom z něj čerpáte při bezhlavých útocích na kohokoliv, kdo se otře o koncentráky nebo židy. Proč to samé dělá Tydlitátová, je mi celkem jasné - je ošklivá jak p*del a potřebuje si někde nahnat sebevědomí, ale proč i Vy... Když jste blogoval na Aktuálně, tak jsem s Vámi dost často souhlasil, až na ten fetiš na holocaust máte zajímavé názory, ale právě tímto bezhlavým útočením na lidi, kteří si dovolili tu drzost zmínit koncentráky jinak než v nezměrné pokoře a se slzou v oku, tak právě tímto si dost ubližujete. Mimochodem, na útok na WTC již také existují vtipy, a některé i celkem vtipné - oběti by nepochybně strašlivě protestovaly, stejně jako by protestovaly oběti například Titanicu. Princip je stejný - vykročení z piety a nahlédnutí na věc z jiné stránky.

0/0
22.5.2009 6:06

František Kostlán

Re: Hmm

Díky za tento příspěvek. Tím jste dodal vše potřebné o vaší "osobnosti" i výši inteligence. Sbohem.

0/0
22.5.2009 16:06

Jan.Linhart

Re: Hmm

Nemáte zač. :-) A nebuďte hned nas*anej, já to s Váma myslím dobře. Narozdíl od Tydlitátky se s Váma dá racionálně hovořit, pokud nejde o "citové" záležitosti typu holocaust. Věrka je frustrovaná ošklivá ženská; beru, že ji bráníte, když se spolu kamarádíte, ale já jsem zažil tolik sprostoty z její strany, že už necítím žádnou vinu, když o ní píšu bez servítek. Což neznamená, že bych jí nepomoh, kdyby jí hodně teklo do bot. Na tom Vašem slintu o Havlově výroku mi nejvíc vadí, že plýtváte tvůrčími silami na naprosté chujoviny, zatímco ku*vy z DS a NS nabírají na preferencích. Hysterie při sebenevinnější zmínce o holocaustu vede akorát k tomu, že na to lidi začnou bejt alergický. A to právě nahrává skutečnejm nepřátelům demokracie. Ostatně soudím, že v případě nové totality bychom se sešli v jednom odboji...

0/0
23.5.2009 8:15



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.