Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

martinvon

20. 5. 2009 21:52
citlivý komentář

a dobrý rozbor.

0 0
možnosti
HP

huh

20. 5. 2009 20:54
Kdo považuje Zemi za svou matku

může zvěrstva páchaná na ní považovat za podobně ohavná, jako je cílevědomá likvidace lidí v zařízeních k tomu specializovaných. Budoucí generace to mohou určitě takto vidět, co jsme jim ze Zemí udělali.

Navíc jim spotřebováváme zdroje, které mohou být osudně potřebné.

Chápu, že nějaké téma je pro něoho citlivější než pro jiné, ale ta tabu mi trochu lezou na nervy.

O smrti mé matky bych také nechtěla, aby někdo mluvil lehkovážně, leč neupírám právo komukoli použít obraz strádání umírajích starých lidí k účelu, který mu pomůže jasněji se vyjádřit.

Nejsem popíračkou holokaustu, naopak, naopak, cítím bolest vždy, když té představě dpvolím vejít do své mysli, ale zakazovat komukoli o něm hovořit jako o metafoře, je omezené.

0 0
možnosti
HP

huh

20. 5. 2009 21:01
Re: Kdo považuje Zemi za svou matku

Dovolm si odhadnout. Co může tak hrát na emoce těch, co se ohrazují: přirovnání automobilů a lidí záměrně e vyvražďovaných. Tento zkrat vzniká tím, že v jednom obrazu je velká masa aut, v druhé velká masa lidských bytostí. Tohle dramatik V. Havel asi opravdu nedomyslel.

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

20. 5. 2009 20:25
Máte pravdu, ale... buďme velkorysí :-)

Máte pravdu pane Kostláne, bylo to hodně  necitlivé a to je ještě slabé slovo. Prostě se mu to hodně to přirovnání nepovedlo.

Ale všichni víme, co chtěl říci - ABY VÝROBA AUTOMOBILŮ a jiných civilizačních sra*ek nebyla samoúčelná. Nic více říci nechtěl. To přirovnání bylo více než nešťastné.

Odpusťme mu to, bu%dme velkorysí. Myslím, že za celý svůj dosavadní život si Havel od nás jistou dávku schovívavosti za jedno nešťastné veřejné uřeknutí zaslouží. :-)

0 0
možnosti
FK

František Kostlán

21. 5. 2009 16:56
Re: Máte pravdu, ale... buďme velkorysí :-)

Pane Fasulisi, také jsem k panu Havlovi nebyl tak tvrdý, jak mívám u takovýchto věcí ve zvyku - jak jste si jistě všiml. :-)

Problém je v tom, že mu naslouchají všichni, a to pozorně, včetně těch, kteří jej nesnášejí. V tomto kontextu se Havel připojil k těm mediálně vyrobeným "osobnostem" typu Ratha, Topolánka nebo Dalíka apod. Tedy klesl skutečně hluboko.

Díky za názor, mějte se dobře.

0 0
možnosti
DR

Reeve

20. 5. 2009 10:34
Máslo na hlavě třídy R

Zrovna od Havla kritické vyjádření k automobilismu nezní moc přesvědčivě. Jako celoživotní fanoušek "lidových" vozů značky Mercedes a současný majitel posledního modelu třídy R v ceně přes 1,5 milionu a spotřebou 14 litrů je to právě on, kdo "zaměstnance koncentráků" živí měrou více než vrchovatou a životnímu prostředí škodí mnohonásobně více než nějaký strejda, který díky šrotovnému vymění favorita za fabii o 2 roky dříve, než plánoval.

Se šrotovným nesouhlasím, považuji ho za zbytečné a vůči přírodě nesprávné. Havlova kritika je však vrchovatě licoměrná.

0 0
možnosti
SP

StanleyP

20. 5. 2009 12:10
Re: Máslo na hlavě třídy R

To je podobný nesmysl, jako kdybych tvrdil, že Klaus tím že na hradě nesvítí úspornými žárovkami způsobil globální oteplování. ;-D

0 0
možnosti
AA

alex5

20. 5. 2009 9:48
musím říct,

že v poslední době mě připadá neuvěřitelné, co za všemožné názory se vyrojilo na Havlův výrok. To vážně nikdo z těch, co se pohoršují, nechápe nadsázku a metaforu? To jsou všichni tak přízemní, že jediné, co ve sdělení jsou schopni najít, je přirovnání výrobce automobilů ke koncentráku, což nikdy nebylo řečeno? To nikdo z kritiků nezvládá elementární práci s textem?

To je fakt smutné.

Co se týká šrotovného, je to nejenom tahání peněz z kapes lidí. Ať se každý zamyslí, kolik mu přispěje stát na nové auto a kolik sám spotřebitel následně odvede státu na DPH z nového auta a všech možných poplatcích spojených s celou operací. Zkuste si to spočítat a zjistíte, že pro stát je to výborný byznys a zaplatí to naivní spotřebitel.

Co se týká podpory zaměstanosti, je to jen odsunutí problému. Teď podpořím poptávku přechodným stimulem, ale ta poptávka mi bude chybět v budoucnu. Znamená to, že za 2 roky se budou automobilky opět potýkat s poklesem poptávky, možná jen ne tak silným.

0 0
možnosti
AH

alfx

20. 5. 2009 10:11
Re: musím říct,

no, v poslední době mi připadá, že naprostá většina lidí umí pracovat jen se svým textem :-©

0 0
možnosti
JT

jtach

20. 5. 2009 9:29
nekdy je lepsi si nechat stare auto

pokud nekomu stoji v garazi 30 let stary Wartburg, s kterym vyjede jednou rocne, tak je ekologictejci to tak nechat nez ho nechat zlikvidovat a vyrobit jine auto. Ono s tou obmenou vozoveho parku to z hlediska ekoligie neni tak jednoznacne.

0 0
možnosti
FK

František Kostlán

20. 5. 2009 11:39
Re: nekdy je lepsi si nechat stare auto

Kolik znáte takovýchto případů?

0 0
možnosti
JT

slatin

20. 5. 2009 9:21
Pan Baťa (jeho dodavatelé)

vyráběli někdy  šmejdy taktéž.Želbohu,pod jeho značkou se také prodávaly nekvalitní boty(nebo jsem měl smůlu ,že jsem je koupil), a tak už značku Baťa moc neberu.

0 0
možnosti
FK

František Kostlán

20. 5. 2009 11:45
Re: Pan Baťa (jeho dodavatelé)

To je možné, měl jsem na mysli Tomáše Baťu z první republiky a jeho filozofii. Ten v roce 1932 řekl o tehdejší hospodářské krizi toto:

Příčinou krize je především morální bída. To, čemu jsme si zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek. V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi. Hrozím se důsledku tohoto omylu. V našem postavení nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující, dělat to, co nás pozvedlo z poválečné bídy, pracovat a šetřit a učinit práci a šetření výnosnější, žádoucnější a čestnější než lenošení a mrhání. Je třeba překonat krizi důvěry i technickými zásahy, finančními a úvěrovými ji však překonat nelze, důvěra je věc osobní a důvěru lze obnovit jen mravním hlediskem a osobním příkladem.

0 0
možnosti
VP

vasapro

20. 5. 2009 9:18
Havel

nikdy zadnou "mravni integritou" sam netrpel, vzdy ji mel jen plna usta, ale sam se podle ni malokdy choval (Y) ... causa Lucerna, nevera manzelce (Olga) apod.

0 0
možnosti
S

svatopluk.dobrota

20. 5. 2009 9:06
Pomatený Havel .......

Havel je prej brčálovej celej život a proto podpořil zeleného Bursíka se svou podržtaškou Kateřinou Jau Jau, načež nasedl do svého Mercedesu S 600 s průměrnou spotřebou 21,7 litrů benzínu na 100 km 8-o......

0 0
možnosti
J

jano.zincica

20. 5. 2009 8:52
hm...

autor blogu má recht, i keď silne pochybujem  o nálepke pre exprezidenta " filozof"...

našťastie, je už iba ex- a ďalšia likvidácia vcelku slušného priemyslu sa mu nepodarí..našťastie, ehm

0 0
možnosti
  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3819x
Nezávislý publicista, hudebník, spisovatel, spoluautor knihy Příchozí, o životě migrantů. Narodil se 1954 v Praze, kde i žije. Před listopadem 89 pracoval v dělnických profesích, poté hlavně jako novinář a publicista. Byl mj. šéfredaktorem Českého deníku, šéfredaktorem časopisu Parlament, komentátorem Lidových novin a ČRo Regina, televizním dramaturgem diskusních pořadů. Je členem několika občanských sdružení zabývajících se lidskými právy, menšinami a životem dětí v dětských domovech.

===============================================
PRO NABÍDKU ČLÁNKŮ V BLOGU KLIKNĚTE, PROSÍM, NA MOU FOTOGRAFII, VISÍCÍ NAD TÍMTO SDĚLENÍM NAHOŘE.
===============================================

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám